سه شنبه بازار
سه شنبه بازار

سه شنبه بازار

راز



امشب مسیر زندگیمو عوض کردم.


دیگه سکان دست منه،


درست مثل  قبل اما با دو تا تفاوت :


دیگه می دونم چی می خوام؛


هروقت گند زدم نمی سپرم دست خدا !


به عنوان خالقم وظیفه داره همیشه کنارم باشه.


تمام این مدت سعی کردم کاریو انجام بدم که فکر می کردم درسته.


اما اشتباه می کردم.


درستی وجود نداره.


فقط مسیره که باید طی بشه.


با قدرت و هدایت هر چه تمام تر.


اگه این چیزیه که قدرت برتر می خواد،


و تمام این مدت سر همین با من می جنگیده،


اوکی حرفی نیست !



In Cold Blood


To the Whole World




علائم خیانت


هر پدیده ای علائم خاص خودش را دارد، مثل بیماری های جسمی و روحی، مشکلات و بحران ها، بلایای طبیعی و ...


اگر ما از علائم آگاه نیستیم و آنها را نمی شناسیم تقصیر پدیده نیست. باید علم و آگاهی خودمان را بالا ببریم تا از عوارضش در امان باشیم.


خیلی پیش می آید که در روابط خود از دختر یا پسر مورد نظر به اصطلاح پا می خوریم، غمگین و افسرده می شویم و خود را قربانی جنایات طرف مقابل می بینیم مخصوصا اگر پای رقیب عشقی در میان باشد.


در بررسی هایی که روی خودم و اطرافیانم انجام دادم متوجه موضوع جالبی شدم. بله پدیده ی پا خوردن و خیانت هم مثل باقی پدیده ها قابل پیش بینی و تشخیص است.


تا حالا از خودتان پرسیدید که چرا فلانی همیشه انتخاب درست را انجام می دهد و هیچوقت پا نمی خورد؟


تنها دلیلش اینست که این افراد به طور ذاتی یا اکتسابی موفق به تشخیص علائم خیانت و شناسایی خائن ها شده اند.


اگر دختر یا پسر مورد علاقه تان برایتان وقت نمی گذارد به این دلیل نیست که دل گنده است یا شما را امتحان می کند یا هر حدس دیگری که زده اید. او هم آدم است و اگر به توجه و محبت شما پاسخ نمی گوید بدانید نیازی به دریافت آن از طرف شما نداشته است چراکه نیاز او توسط محبوبش برطرف شده است.


آدم هایی که در برخورد با شما علائمی نظیر پنهان کاری، مبهم حرف زدن، دیر جواب دادن به پیامک و نظیر آن یا بی جواب گذاشتن آن، دیر به دیر خبر گرفتن، بدقولی و ماست مالی کردن آن، عدم پایین آوردن سطح غرور ، عدم انعطاف پذیری در مقابل رفتار شما، عصبانیت در مقابل خواسته های شما، این که حس کنید اهمیتی برایشان ندارید و علائمی از این دست دارند، مطمئن باشید که جایگاه مورد نظرتان را پیش آنها ندارید.


روابط خود را ممکن است به دو صورت شروع کنید:


1. شخصی از شما خوشش بیاید و پا پیش بگذارد.

2. شما از شخصی خوشتان بیاید و پا پیش بگذارید.


پس از طی اولین مرحله ممکن است موارد زیر پیش آید:


1. پس از قبول درخواست او علائم نام برده را در وی شناسایی کنید.

+ اگر علائم دیده شد بدانید که این آدم پیشه ای این چنینی دارد و از سر کار گذاشتن چند نفر در آنِ واحد لذت می برد.


2. الف. به درخواست شما تن نمی دهد.

+ که در این صورت تکلیف شما مشخص است.


2. ب. فورا به درخواست شما جواب مثبت می دهد.

+ اما علائم بالا در او ظهور می کند که این نشان دهنده ی همان انسانی است که از درگیر کردن چند نفر لذت می برد.


2. ج. با تردید و دودلی جواب مثبت داده و به آهستگی مسیر را ادامه می دهد.

+ اگر علائم در این دسته مشاهده شد به شما تسلیت می گوییم چون کم کم در باتلاق او فرو می روید. هیچ دلیل محکمی پیدا نمی کنید که موضوع را به او و خودتان اثبات کنید و تا تباهی خود درگیر وی خواهید شد.


نکته 1: علائم نام برده تنها در صورتی قابل استناد است که تقریبا همیشگی و بیش از یک نوع آن تکرار شود در غیر این صورت برای هر رابطه ای ممکن است پیش آید.


نکته 2: مقاله ی بالا در مورد خیانت نوشته شده و ممکن است شامل حال رابطه ی شما نشود که در این صورت به بخت خوش شما حسادت می ورزیم و آرزوی تداوم و شادی برای رابطه تان داریم.


نکته 3: متن بالا فقط در جهت کمک به آن دسته است که عقلانی فکر می کنند و خود را دوست دارند اگر شما چنین فردی نیستید اقدامات بعدی منوط به تصمیم شخصی خودتان است (خود را گول زده و به تحقیر خود ادامه دهید).


نکته آخر: افراد بند 2. ج. بدترین ضربه ها را وارد می کنند اما مقصر نیستند چون خود از درد عدم قاطعیت و جرات رنج می برند. این دسته قابل ترحمند و با بازی با دیگری زندگی خود را هم به بازی گرفته اند. این افراد را اذیت نکنید فقط رهایشان کنید و خود را نجات دهید. بالاخره شخصی در زندگی آنها پیدا خواهد شد که نسبت به او دودل نباشند.




فیلم هفته: زن ها فرشته اند




احتیاط


باید مواظب باشیم که با کیا دم خور می شیم چون تا حد خودشون ما رو پایین می کشن.


تا حالا ندیدم کسی یکی رو تا حد خودش بالا بکشه چون بالا کشیده شدن مستلزم آمادگی خود فردِ اما همه ی ما آمادگی پایین کشیده شدن رو داریم چرا که قبلا پایین بودیم.




تصویر مورد نظر من یافت نشد

شهامت، شرافت


امیلی : نمی تونم.

ویکتور : مشکل چیه؟

امیلی : همش اشکاله. من یه عروس بودم ولی رویامو ازم دزدیدن، حالا ... منم از یکی دیگه دزدیدم. دوسِت دارم ویکتور ... ولی تو مال من نیستی.


Corpse Bride




انتخاب، حسرت یا جبران؟


... بعدش کل این روز باور نکردنی به یه شکل جادوئی تبدیل به یک خاطره می شه.

مثل اینکه رفتی ساحل، می خوای بری تو آب، آب سرده، دو دلی که بری یا نری و یه دختر کنار تو وایساده، اونم دو دله ولی به تو نگاه می کنه و تو می دونی کافیه اسمشو بپرسی تا بعدش همراه اون ساحلو ترک کنی، زندگیتو همه چیتو فراموش کنی و با اون دختر بری و بعد از اون روز اونو به یاد میاری، شایدم هر روز یا هر هفته، همینطور یادت میاد، چون اون خاطره ی یه زندگی دیگس که الآن نداریش!

امروز برای من ... امروز برای من اون حکمو داره.


گوین بنک (Ben Affleck)


changing Lanes



زندگی دیگه که با انتخاب عوضش کردیم، اما هرجا که اراده کنیم می تونیم دوباره عوضش کنیم، درستش کنیم یا بزنیم داغونش کنیم.


همیشه آرزو داریم برگردیم به عقب و از نو درست انتخاب کنیم اما چند بار آرزو کردیم انتخاب های غلطمون رو جبران کنیم؟



17 Again

برام جالب بود، خیلی جالب ...


میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت


میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت              خوش خرامان شو که پیش قد رعنا میرمت


گفته بودی کی بمیری پیش من تعجیل چیست          خوش تقاضا می‌کنی پیش تقاضا میرمت


عاشق و مخمور و مهجورم بت ساقی کجاست          گو که بخرامد که پیش سروبالا میرمت


آن که عمری شد که تا بیمارم از سودای او               گو نگاهی کن که پیش چشم شهلا میرمت


گفته لعل لبم هم درد بخشد هم دوا                       گاه پیش درد و گه پیش مداوا میرمت


خوش خرامان می‌روی چشم بد از روی تو دور             دارم اندر سر خیال آن که در پا میرمت


گر چه جای حافظ اندر خلوت وصل تو نیست


ای همه جای تو خوش پیش همه جا میرمت



هدیه تولد


17 دی 1986 کادوی تولدم بود، اما نموند.


18 دی 1991 کادوی تولدم بود، بازم نموند.


و این است تکرار کادوهای تولد من با پیمان دوستی ...


هنوز اینجایی؟



- هنوز اینجایی؟

+ من همیشه اینجام.

- چرا؟

+ نمی دونم. شاید باید باشم.

- خسته نمی شی؟

+ از چی؟

- از رفتن و اومدن این همه آدم.

+ نه. ولی این بار خسته ام. پیشم بمون ...

- ...



* مکالمه ی فرضی