سه شنبه بازار
سه شنبه بازار

سه شنبه بازار

آمده‌ام که سر نهم عشق تو را به سر برم


آمده ام که سر نهم عشق تو را به سر برم


ور تو بگوییم که نی نی شکنم شکر برم


آمده ام چو عقل و جان از همه دیده ها نهان


تا سوی جان و دیدگان مشعله نظر برم


آمده که رهزنم بر سر گنج شه زنم


آمده ام که زر برم زر نبرم خبر برم


گر شکند دل مرا جان بدهم به دل شکن


گر ز سرم کله برد من ز میان کمر برم


اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم


اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم


آنک ز زخم تیر او کوه شکاف می کند


پیش گشادتیر او وای اگر سپر برم


گفتم آفتاب را گر ببری تو تاب خود


تاب تو را چو تب کند گفت بلی اگر برم


آنک ز تاب روی او نور صفا به دل کشد


و آنک ز جوی حسن او آب سوی جگر برم


در هوس خیال او همچو خیال گشته ام


وز سر رشک نام او نام رخ قمر برم


این غزلم جواب آن باده که داشت پیش من


گفت بخور نمی خوری پیش کسی دگر برم


دیوان شمس (غزلیات)


-----------------------------------------------------------------------------------------------


داشتم با دوستم درباره ی حافظ حرف می زدم. گفت اینطور که تو بهش پیله شدی آخرش یه شعر واسه خودت می گه. گفتم اتفاقا گفته. در کمال تعجب همون لحظه این اس ام اس برام اومد:


حافظ ز چشمان قشنگ تو غزل ساخت


هر کس که تو را دید به چشمان تو دل باخت


نقاش غزل تا که به چشمان تو پرداخت


دیوانه شد از طرز نگاهت قلم انداخت



نظرات 2 + ارسال نظر
موحدیان چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:44 ق.ظ

با عرض سلام و احترام مجدد

این برداشت بسیار زیبایی از مفهوم دشمن میتونه باشه، اما به هر حال، نباید از خطرهای اونها هم غافل بود. گاهی چنان سنگ هایی جلوی پای انسان می گذارند که واقعا نمیتوان آنها را از سر راه برداشت و فقط با هوش و ذکاوت باید آنها را دور زد (از کنارشان گذشت)؛ البته اگه امتحان کردید و دیدید نمیتونید بلندش کنین!!
با فرضیه سازی هم کاملا موافقم، اما به شرط اینکه جایی برای فرضیه سازی بذارن!!!
راستی، دکتر قهرمان رو پیدا کردین؟

موحدیان یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ

http://www.4shared.com/audio/6m68_87p/dar_khial.html
هر انسانی در بدو تولدش پاکه، اما در همون زمان هم ممکنه دشمن داشته باشه. و تعریف دشمن این است: کسی که حاضر نیست سر به تن تو باشد.

حتی اگه طبق تعریف شما دشمن خونی هم داشته باشم بازم مفهوم دشمن برام تعریف نشده است.

کلا آدما نباید به اعمال هم بپیچند و فرضیه سازی کنند. این باور منه

تو زندگیم بزرگترین خدمات رو به اصطلاح شما دشمنام بهم کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد