سه شنبه بازار
سه شنبه بازار

سه شنبه بازار

اعترافات گالیله

 

 

گالیله دانشمند بزرگ علم ریاضیات و فیزیک پس از سالها مطالعه و تحقیق و در سن 70 سالگی ادعا کرد که زمین بر خلاف گفته گذشتگان کروی است و این یعنی مخالفت با آنچه که فلاسفه و  کتاب مقدس میگفتند. به همین دلیل  وی در دادگاه محاکمه و مجبور شد اعتراف کند که آنچه در مورد گرد بودن زمین گفته است اشتباه بوده و مطابق گفته کشیشان زمین صاف است!     

 فایل صوتی با صدای فرید

I, Galileo, son of the late Voncenzio Gaillei of Florence, seventy years of age, arraigned personally for judgment, kneeling before you Most Eminent and Most Reverend Cardinals Inquisitors- General against heretical depravity in all of Christendom, having before my eyes and touching with my hands the Holy Gospels, swear that I have always believed, I believe now, and with God’s help I will believe in the future all that the Holy Catholic and Apostolic Church holds, preaches, and teaches. However, whereas, after having been judicially instructed with injunction by the Holy Office to abandon completely the false opinion that the sun is the center of the world and does not move and the earth is not the center of the world and moves, and not to hold, defend, or reach this false doctrine in any way whatever, orally or in writing; and after having been notified that this doctrine is contrary to Holy Scripture; I wrote and published a book in which I treat of this already condemned doctrine and adduce very effective reasons in its favor, without refuting them in any way; therefore, I have been judged vehemently suspected of heresy; namely of having held and believed that the sun is the center of the world and motionless and the earth is not the center and moves. 

 

Therefore, desiring to remove from the minds of your Eminences and every faithful Christian this vehement suspicion, rightly conceived against me, with a sincere heart and unfeigned faith I abjure, curse, and detest the above-mentioned errors and heresies, and in general each and every other error, heresy, and sect contrary to the Holy Church; and I swear that in the future I will never again say or assert, orally or in writing, anything which might cause a similar suspicion about me; on the contrary, if I should come to know any heretic or anyone suspected of heresy I will denounce him to this Holy Office, or to the Inquisitor or Ordinary of the place where I happen to be

 

Furthermore, I swear and promise to comply with and observe completely all the penances which have been or will be imposed upon me by this Holy Office; and should I fall to keep any of these promises and oaths, which God forbid, I submit myself to all the penalties and punishments imposed and promulgated by the sacred canons and other particular and general laws against similar delinquents. So help me

God and these Holy Gospels of His, which I touch with my hands. 

 

I, the above-mentioned Galileo Galilei, have abjured, sworn, promised, and obliged myself as above; and in witness of the truth I have signed with my own hand the present document of abjuration and have recited it word for word in Rome, at the convent of the Minerva, this twenty-second day of June 1633.   

 

I, Galileo Galilei, have abjured as above, by my own hand     

   

 

من، گالیلئو گالیله، فرزند وینچنزو گالیله اهل فلورانس ، در سن هفتاد سالگی، در حضور دادگاه عادل، در برابر شما زانو زده و در برابر کتاب مقدس که در برابر من است سوگند یاد می کنم که همواره به جمله این کتاب و آنچه پاپ مقدس و کشیشان کلیسای کاتولیک می گویند اعتقاد داشته و به لطف خداوند متعال در آینده نیز اعتقاد خواهم داشت.

اعلام میکنم که نظر من در مورد اینکه خورشید ثابت است و زمین به دور آن می چرخد، یک تفکر باطل ، الحادی و نادرست و گمراه کننده بود که نمی بایست در هیچ جا، تدریس شود ، مورد بحث قرار گرفته یا مورد استناد قرار گیرد. واقعیت مشخص و روشن این است که زمین مسطح و ثابت است و همانگونه که هر کسی می داند و هر روز می بیند، این خورشید و تمام ستارگان هستند که به دور زمین می چرخند. این اعتقاد من است و در آینده نیز از این اعتقاد برنخواهم گشت.

میخواهم در برابر شما اعلام کنم که در خلوت خود ، نور حقیقت در دل من راه یافته و به خوبی درک کردم که آنچه قبلاً گفته بودم اشتباه بوده و از کرده خود پشیمانم و هر محکومیت و جزایی که برای من تعیین شود با خوشحالی پذیرا خواهم شد و امیدوارم به سزای خود در گمراهی بخش زیادی از جامعه برسم.

در صورتی که از هر یک از موارد فوق تخطی کرده و در آینده به تفکر نادرست خویش بازگردم، مسئولیت و تبعات این خطای نابخشودنی را به طور کامل می پذیرم. من برای اینکه از صحت و دقت اعترافات خود مطمئن باشم همه چیز را از قبل روی این برگه نوشته و برای شما خواندم و اعلام میکنم که این برگه، رسم الخط خود من و ذهنیات و اعتقادات شخصی من بوده و بدون هرگونه فشار و تأثیری از بیرون، نگاشته شده است....  

 

نظرات 9 + ارسال نظر
Mr SeveN جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:49 ق.ظ

Man Mail midam joftetoon telletoono bedin man nesfe shaba zang bezanam foot konam :)):D

همین مونده ما شماره هامونو به تو بدیم ((:

Bleep پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ق.ظ

خصوصی نداره بلاگت!
P:<

ها راست می گی D:

با بلاگفا اشتباه گرفتم P:

خوب ایمیلتو بذار واست میل می فرستم >":

Bleep چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ق.ظ

چـــــــــــــــــــــــرااااااااا؟؟؟
خیلی بی ادبی!
یه کبوتری، آدرس پست الکترونیکی، شماره موبایلی! چیزی قابل دسترس تر از این بلاگ در اختیار این جانب قرار بده!!

شاید فیلتر شدی!
آن وقت من چه کنم!! [گریه به پهنای صورت]

شمارمو یادداشت کن D:

...0915

بابا شمارتو به طور خصوصی واسم بذار همینجا j-:

Bleep چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ق.ظ

مــــــــــــاری!!!!!!
اسم رمز رو فراموش کردم بس که نیومدم [خجالت ممتد]!!!!!

صدای راوی محترم خیلی هم خوبه که D:
شبیه ترکیب دو موج با فرکانس 697hz و 1209hzشده.. به عبارتی... موتور تراکتور آکبند!

وری نایس! تنکیو!

بلیط خدا از دهنت بشنوه منو که جو گرفت اکانتمو زدم پاک کردم دیگه نمیام (: ((:

آمیتیس دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:36 ق.ظ http://sarzamine-ariae.blogfa.com

بیچاره گالیله!!!!!!!!!

سپاس از حضورت سبزت!!!!!!!! در تارنگارمون. آهنگ صدا بسیار زیبایی داشتند این برادر فرید!

Mr SeveN شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

Na baba ma dore zamin micharkhim hamashon eshteba mikonan :-j
Farid jan shoma chera raviye raze bagha nemishi ? :)):D

اتفاقا یه مستند هست به اسم ایران باستان فکر کنم، با صدای ایشون.

من خودم یه تیکشو شنیدم. در آینده باید پخش بشه . . .

غریبه جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 ب.ظ

عجب صدای خفنی داره این یارو

آره خدای صداس D:

Mahan جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ب.ظ

va tarikh tekrar mishavad ...

PIKSHOP جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.PIKSHOP.COM

سلام خوبی وبلاگ خیلی خوب وقشنگی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مور فروش فیلم و سریال های روز کره ای و امریکایی هستش. منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با عنوان فروشگاه اینترنتی فیلم و سریال های کره ای و امریکایی ؟ ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بایhttp://www.PIKSHOP.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد